"your new life is going to cost you your old one"
Det var länge sedan jag använde bloggen som en plattform, mycket pågrund utav att mitt liv varit väldigt rörigt, men jag kan äntligen säga att livet blir bättre. Man kan faktiskt komma bort ifrån de tankar och känslor som trycker ner en, och ibland är det inte alls en så lång väg som man kan tro.  

För mig handlade det mycket om att jag såg ner på mig själv och att jag aldrig riktigt gav mig själv en ärlig chans att vara glad. Man kan inte vara på två platser samtidigt, och det är just det där som jag fick bråka väldigt mycket med. Samtidigt som jag satt på ett möte, så kunde jag i tankarna sitta och drömma om att ligga i havet och chilla. Samtidigt som jag inte orkade ta mig utanför dörren, så längtade jag efter att vandra längs gator av palmer. Samtidigt som jag hade ångest över att berätta för läkaren om allt jag inte klarade av att genomföra, så längtade jag efter min älsklings famn och att återigen få höra att det kommer bli bra. 

Det var ett väldigt impulsivt beslut att följa med mina dagdrömmar istället för att brottas med problemen. Folk säger att man inte kan "rymma iväg" ifrån sina problem, och på ett sätt så stämmer väl det. Ångest följer efter en, men kraven släpper, vardagen ändras, livet och ens tankesätt förändras. Man kan finna sig själv på nya platser, och det är just det jag har gjort. Mitt nya liv kostade bara mitt gamla. Och med facit i min hand, så levde jag ju redan såhär i flera år i mitt huvud, det är bara det att jag slutade se ner på mig själv och min egen förmåga att faktiskt kunna förflytta mig och skapa det liv jag ville leva. Tillslut tänkte jag bara att det finns inget annat alternativ, ingenting annat har fungerat, så nu lyssnar jag på mig själv- på mitt hjärta, min kropp, mitt sinne. Mig. Det finns inga "rätt och fel" kring hur man ska leva sitt liv, allt är sådant som samhället byggt upp, lögner om hur man ska vara, ska leva och så vidare. Men egentligen så finns det bara en person som bestämmer hur du ska leva ditt liv och det är du.
 
 
Nora

Du skrev i ett inlägg att du arbetar hemifrån, med vadå? Bra gjort att följa dina drömmar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress